Nieuwe huisstijl en website voor Cardia

Persoonsgerichte zorg staat centraal

Het managementteam van Cardia presenteerde vandaag de plannen voor de komende jaren en onthulde het nieuwe logo van onze organisatie. Adviseurs marketing & communicatie Claudia van Paridon en Nitaya Draaisma leggen uit waarom het logo is veranderd.

Cardia wil de komende jaren merkbaar beter zijn voor cliënten, medewerkers en als organisatie. “We deden het al best goed,” vertelt Claudia. “Maar we kunnen altijd beter. Als organisatie moet je ook die ambitie hebben, vind ik. Als je zaken ontwikkelt, is het belangrijk om dit te toetsen bij cliënten, mantelzorgers, medewerkers en andere betrokkenen. Vooraf en achteraf. Anders weet je niet of je de goede weg op gaat.”

Krachtig logo

Uit diverse brainstormsessies kwam naar voren dat we het logo van Cardia krachtiger kunnen neerzetten. “Wij worden vaak als erg bescheiden aangeduid”, zegt Nitaya. “Onze medewerkers doen veel mooie dingen. Dat kunnen we veel meer uitdragen. Daarom hebben we ons logo krachtiger gemaakt en met eigentijdse kleuren. Door verhalen te delen, willen we de komende jaren veel meer van Cardia naar buiten brengen.”

Persoonsgerichte zorg

In het nieuwe logo is de mens verwerkt. Claudia: “Ik werk nu bijna twee jaar bij Cardia en heb persoonsgerichte zorg echt als onderscheidend ervaren. Doordat ik interviews afneem voor het Cardia Magazine en de medewerkersnieuwsbrief hoor ik veel vanuit de organisatie. En ik zie daar echt mooie dingen gebeuren.”

Bouwbord

“Op onze YouTube-kanaal tonen we drie mooie voorbeelden van persoonsgerichte zorg”, vervolgt Nitaya. “Bijvoorbeeld onze collega Tina, die zelf een bouwbord heeft ontworpen. Ze merkte bij twee bewoners van Tabitha dat die het werken met de handen misten. Beide mannen hadden in de bouw en techniek gewerkt. Door het bouwbord kunnen ze weer met hun handen aan de slag. De twee mannen zijn een stuk rustiger erdoor geworden. En zo zie ik heel veel voorbeelden van persoonsgerichte zorg in de organisatie. Daarom hebben we het menszijn verwerkt in het logo. Een krachtig logo waarin ons onderscheidend vermogen zichtbaar wordt!”