Klachten

Als u tevreden bent, horen we dat natuurlijk graag. Maar ook als u ontevreden bent of een klacht heeft over de zorg die Cardia levert, willen we hier graag van op de hoogte gebracht worden. Wij zien uw klacht niet alleen als een uiting van onvrede over de manier waarop u bent behandeld, maar ook als mogelijkheid tot verbetering van onze kwaliteit. Wij nemen uw klacht altijd serieus. Door maatregelen te nemen naar aanleiding van een klacht kunnen we soortgelijke voorvallen in de toekomst mogelijk voorkomen.

Behoefte aan meer informatie? Bekijk dan onze klachtenbrochure.

Heeft u een klacht? Stuur dan een mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Dit geldt ook voor klachten in het kader van de Wet zorg en dwang.

Vertrouwenspersonen cliënten

Wilt u in vertrouwen problemen met de leef- en zorgsituatie bespreken? Dan kunt u terecht bij de vertrouwenspersoon van de locatie. Hiervoor kunt u de woonzorgconsulenten benaderen.

Vertrouwenspersonen WZD

Iedere cliënt en zijn/haar vertegenwoordiger die te maken heeft met de nieuwe Wet zorg en dwang (Wzd), heeft recht op bijstand door een onafhankelijke cliëntenvertrouwenspersoon Wzd. Voor u is dit een cliëntenvertrouwenspersoon Wzd van Zorgstem.

Zorgstem is één van de vier landelijke organisaties die het vertrouwenswerk binnen de Wzd uitvoert. De cliëntvertrouwenspersoon Wzd is onafhankelijk, niet in dienst bij een zorginstelling, behandelt uw vraag of klacht vertrouwelijk, en biedt gratis ondersteuning.

Heeft u een vraag of klacht over onvrijwillige geboden zorg of ondersteuning, en wilt u er over praten? Neem dan contact op met de CVP Wzd.

Wat kan de vertrouwenspersoon voor u betekenen?

  • Zij luisteren naar uw verhaal.
  • Zij helpen u om uw vraag of klacht te verhelderen en verwijzen zo nodig door.
  • Zij geven informatie en uitleg over uw rechten binnen de Wzd.
  • Zij ondersteunen u bij het zoeken naar oplossingen van uw vraag of klacht.
  • Zij kunnen desgewenst ondersteunen bij het schrijven van een klachtbrief, of meegaan naar gesprekken waar de klacht besproken wordt.

Wilt u meer informatie? Kijk dan op de website van Zorgstem; 

www.zorgstemvertrouwenspersonen.nl

Externe klachtenfunctionaris

Mocht uw klacht onverhoopt niet naar tevredenheid worden afgehandeld dan kunt u contact opnemen met onze externe klachtenfunctionaris:

Quasir 
Bemiddeling Quasir
06 48 44 55 38
www.quasir.nl     
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.