Kwaliteitszorg

Cardia gelooft dat ieder mens uniek is en waardering verdient. Alle mensen in kwetsbare situaties, zoals ziekte of ouderdom, hebben recht op veiligheid, liefde, vakmanschap en volle aandacht. Vanuit die inspiratie zorgen wij ervoor dat kwetsbare ouderen en hun naasten sociale, geestelijke en emotionele steun ervaren.

Wij werken vanuit ‘Hart voor zorg’. Onze waarden geven aan wat we bij Cardia belangrijk vinden:

Bezieling

Wij werken met bezieling, enthousiasme en met ‘Hart voor zorg’. Het christelijke geloof en de zorgvisie van Planetree inspireren ons.

Geloofwaardig

Wij zijn geloofwaardig en betrouwbaar in ons werk. Vanuit de visie dat ieder mens uniek is en gewaardeerd wordt, verlenen wij zorg die past bij het levensverhaal van de cliënt. Wij geven persoonlijke aandacht en een ieder voelt zich persoonlijk gekend.

Deskundig

Wij zijn professioneel en vakkundig. Daardoor krijgt de cliënt goede zorg en kunnen cliënten en medewerkers zich bij ons veilig voelen.

Plezier

Wij werken met plezier samen, zo voelen we ons verbonden en betrokken bij elkaar. En kunnen we samen bouwen aan ons ‘hart voor zorg’.

Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg

Het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg is de kwaliteitsstandaard voor goede verpleeghuiszorg en vormt de basis voor toezicht en verantwoording. Het kwaliteitsplan 2024 is gebaseerd op duurzame kwaliteitsontwikkeling en op de meerjarenstrategie 2024-2027 ‘Samen goed voor elkaar.

In de praktijk betekent dit dat de inzet van medewerkers van en voor Cardia voldoet aan de vereisten van het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg. Hierdoor is altijd iemand aanwezig die voldoende bevoegd en bekwaam is voor de vereiste zorgtaken. Ook is er voor elke locatie een BIG geregistreerde verpleegkundige en een arts 24/7 bereikbaar en binnen 30 minuten ter plaatse.

Ook bij het ontwikkelen van medewerkers omarmen wij het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg. Op basis van een strategisch opleidingsplan worden alle medewerkers aantoonbaar versterkt in hun vakbekwaamheid. Cardia biedt haar medewerkers tijd en ruimte om zich te ontwikkelen. In het kwaliteitsplan is beschreven hoe Cardia leert en ontwikkelt.

Download hier het kwaliteitsplan verpleeg(huis)zorg 2024 van Cardia.

 

Wet Zorg en Dwang

Cardia heeft per ingang van 1 januari 2020 de Wet Zorg en Dwang (Wzd) ingevoerd. De Wzd regelt de rechten van mensen met een psychische of verstandelijke beperking die onvrijwillige zorg krijgen. 

Meer informatie is terug te vinden in de brochure voor mensen met een psychogeriatrische aandoening en de brochure voor familie

De Cliëntenvertrouwenspersoon (CVP) ondersteunt cliënten en hun naasten in het proces van omgaan met onvrede over de geboden onvrijwillige zorg, de opname of het verblijf. Zorgstem is één van de vier landelijke organisaties die het vertrouwenswerk binnen de Wzd uitvoert. De cliëntvertrouwenspersoon Wzd is onafhankelijk, niet in dienst bij een zorginstelling, behandelt uw vraag of klacht vertrouwelijk en biedt gratis ondersteuning.

Wat kan de vertrouwenspersoon voor u betekenen?

  • Zij luisteren naar uw verhaal.
  • Zij helpen u om uw vraag of klacht te verhelderen en verwijzen zo nodig door.
  • Zij geven informatie en uitleg over uw rechten binnen de Wzd.
  • Zij ondersteunen u bij het zoeken naar oplossingen van uw vraag of klacht.
  • Zij kunnen desgewenst ondersteunen bij het schrijven van een klachtbrief, of meegaan naar gesprekken waar de klacht besproken wordt.

CVP-organisatie voor zorgaanbieders in regio Haaglanden:
Stichting ZorgstemAanspreekpunt is kwartiermaker Peter van de Laar
Tel: 0640 85 31 91
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Heeft u een klacht in het kader van Wet Zorg en Dwang? U kunt uw klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Quasir waar wij een samenwerkingsovereenkomst mee hebben. De contactgegevens zijn;

email; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Tel: 0682822358
Postbus 1021, 7940 KA Meppel

Wilt u meer informatie over klachten in het kader van WzD?
Reglement Klachtencommissie WzD
Klachtenformulier

Uw mening

We checken regelmatig of onze kwaliteit van zorg aansluit bij de beleving van onze klant. We doen dit door klanttevredenheidsmetingen uit te voeren. Ook nodigen we cliënten uit om hun mening over Cardia in een persoonlijk gesprek te geven. Verder leren we van elkaar door met elkaar mee te lopen tijdens het verlenen van de zorg. Dit maakt dat we HKZ-gecertificeerd zijn.

Voor Cardia is het belangrijk om innovatief te zijn. We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe werkwijzen om onze klant zo zelfstandig mogelijk te laten zijn en om onze medewerkers te ondersteunen bij hun werk.

Direct contact ×

Stel een vraag over wonen of (thuis)zorg van Cardia

Waar kunnen we u mee helpen?

Aanhef:
Aanvraag verstuurd
Bedankt voor je aanvraag. We nemen zo snel mogelijk contact op!

Direct contact

Klantenbureau